Nuo lankytojo iki kliento
Kas tai yra?
Konversija – tai situacija, kai tinklalapį aplankęs vartotojas atlieka pageidautiną veiksmą. Konversija gali būti labai skirtinga, priklausomai nuo verslo pobūdžio ir svetainės paskirties – konversija gali būti laikoma, kai lankytojas įsigyja prekę, užsiprenumeruoja naujienlaiškį, parsisiunčią mobiliąją programėlę, susikuria paskyrą ir t.t. Kitaip tariant, konversijos metu tinklalapio lankytojas tampa klientu. Konversijų optimizavimas yra struktūrizuotas, sisteminis požiūris, kuris, remiantis išsamia analize, svetainės analitika ir vartotojų atsiliepimais, siekia pajamų augimo iš esamo lankytojų srauto.
Kaip tai veikia?
Konversijų optimizavimo proceso didžiąją dalį sudaro darbas su duomenimis. Viskas prasideda nuo verslui svarbių duomenų rinkimo – identifikuojami svarbiausi tinklalapio veiklos indikatoriai (Key Performance Indicators, KPI). Analizuojant šiuos duomenis, identifikuojamos probleminės vietos, kurios lemia lankytojų praradimą. Pats konversijų optimizavimo procesas susideda iš kelių etapų – nuo lankytojų srauto elgesio analizės, turinio optimizavimo iki testavimo ir stebėjimo.
Kodėl verta?
Į tinklalapio lankytojų srauto pritraukimą investuojama daug lėšų ir pastangų – vykdomos reklaminės kampanijos, rengiamos SEO, socialinių tinklų ir elektroninio pašto rinkodaros strategijos. Kai šie kanalai sukuria didelį lankytojų srautą, efektyviau konvertuoti esamus lankytojus, nei stengtis pritraukti dar daugiau naujų. Kitaip tariant, siekiant padidinti pardavimus, galima tai padaryti naudojantis jau esamu srautu, o ne investuoti lėšas naujam srautui pritraukti.