Konversijų optimizavimas

Nuo lankytojo iki kliento

Kas tai yra?

Konversija – tai situacija, kai tinklapį aplankęs vartotojas atlieka pageidautiną veiksmą. Konversijos gali būti labai skirtingos, priklausomai nuo verslo pobūdžio ir svetainės paskirties – konversija gali būti laikoma, kai lankytojas įsigyja prekę, užsiprenumeruoja naujienlaiškį, parsisiunčią mobiliąją programėlę, susikuria paskyrą ir t.t. Kitaip tariant, konversijos metu tinklapio lankytojas tampa klientu. Konversijų optimizavimas yra struktūrizuotas, sisteminis požiūris, kuris, remiantis išsamia analize, svetainės analitika ir vartotojų atsiliepimais, siekia pajamų augimo iš esamo lankytojų srauto.

Kaip tai veikia?

Konversijų optimizavimo proceso didžiąją dalį sudaro darbas su duomenimis. Viskas prasideda nuo verslui svarbių duomenų rinkimo – identifikuojami svarbiausi tinklapio veiklos indikatoriai (Key Performance Indicators, KPI). Analizuojant šiuos duomenis, identifikuojamos probleminės vietos, kurios lemia lankytojų praradimą. Pats konversijų optimizavimo procesas susideda iš kelių etapų – nuo lankytojų srauto elgesio analizės, turinio optimizavimo iki testavimo ir stebėjimo.

Kodėl verta?

Į tinklapio lankytojų srauto pritraukimą investuojama daug lėšų ir pastangų – vykdomos reklaminės kampanijos, rengiamos SEO, socialinių tinklų ir elektroninio pašto marketingo strategijos. Kai šie kanalai generuoja didelį lakytojų srautą, efektyviau konvertuoti esamus lankytojus, nei stengtis pritraukti dar daugiau naujų. Kitaip tariant, siekiant padidinti pardavimus, galima tai padaryti naudojantis jau esamu srautu, o ne investuoti lėšas naujo srauto pritraukimui.